کارهایی مانند : انتخاب اسم سایت و دامنه، انتخاب برنامه نویسی و تکنولوژی سایت، انتخاب هاست و سرور، طراحی لایه های سایت برای بهبود UI و UX با ابزارهای گرافیکی قبل از طراحی، برنامه ریزی یا استراتژی تولید محتوا و سایر موارد دیگر عملا می تواند از کارهایی باشد که انجام دادنش قبل از راه اندازی وب سایت به موفقیت در زمینه SEO کمک قابل توجهی بکند.

1- مشاوره سئو قبل از قرارداد ا شرکت طراحی سایت : اگر که فکر می کنید بهینه سازی سایت بعد از طراحی و ساخت سایت شروع می شود سخت در اشتباهید.

عملا یک سایت موفق در زمینه بهینه سازی سایت از پیش از شروع به طراحی و راه اندازی و از همان مرحله ابتدائی برنامه ریزی و استراتژیش نوشته می شود.

تولید محتوا یا وارد کردن محتوا در سایت

هر گونه تولید اطلاعات متنی، تصویری، ویدیویی، یا صوتی را که مربوط به مطلب خاصی باشد به طوری که به صورت تحقیقی و یا خلاقانه ایجاد شده باشد، "تولید محتوا" می گویند.

بعد از طراحی سایت محتوا گذاری و تولید محتوا توسط تیم تولید کننده محتوا شروع می شود.
هزینه تولید و قرار دادن محتوا در وب سایت جداگانه لحاظ می شود.
این هزینه به نوع محتوا، تخصصی بودن و کیفیت محتوا و همچنین به میزان محتوای تولیدی بستگی دارد.
سایت های فروشگاهی، شرکتی، خبری و عموما سایت هایی که دارای محتوای زیادی هستند به تیم تولید محتوا احتیاج دارند.

2- مشاوره سئو بعد از طراحی سایت : چنانچه سایت شما طراحی شده باشد و کاری بر روی بهینه سازی انجام نشده باشد، جای نگرانی نیست.

 

درست است که بهترین زمان برای اجرای کار قبل از طراحی وب سایت است ولی بعد از آن هم میتوان این کار را عملی نمود.

 

از جمله کارهایی که در این زمینه به شما مشاوره داده می شود :

 

بررسی سرعت و Performance وب سایت شما و ارائه راهکارهای موثر برای بهبود آن، بررسی Sitemap یا همان نقشه سایت و ایجاد نقشه سایت بهینه شده، بررسی فایل Robots.txt در صورت وجود و ایجاد و بهینه سازی آن برای به حداکثر رسیدن Crawl Budget سایت شما، بررسی و ایجاد معماری مناسب با وب سایت و هدف کلمات کلیدی و راهکار برای پیاده سازی لینک سازی های داخلی و بسیاری از موارد دیگر.

 

3- مشاوره انتخاب کلمات کلیدی : این نوع مشاوره سئو سایت برای افراد و سازمان هایی مناسب است که می خواهند بهترین نتیجه ممکن را از فرایند بهینه سازی سایت در مدت زمان نسبتا طولانی دریافت کنند.

 

در هنگام مشاوره سئو سایت تهران پیشنهاد می شود سوالات زیر را از اشخاصی که می خواهند این کار را برای شما انجام دهند بپرسید:

 

  •  
  • آیا شما می توانید از نمونه کارهایی که قبلا در زمینه سئو انجام داده اید به من نشان دهید؟
  •  
  • آیا شما می توانید افرادی که به آنها مشاوره سئو داده اید به من معرفی نمایید؟
  •  
  • آیا شما توصیه های گوگل وب مستر را پیاده سازی می نمایید؟
  •  
  • مشاوره سئو شما چه پیشنهاداتی روی کلمات کلیدی مد نظر من دارد؟
  •  
  • تجربه شما از کسب و کار من چقدر است؟
  •  
  • از شهر یا کشور من چقدر اطلاعات دارید؟
  •  
  • مهمترین تکنیک هایی که شما می خواهید در افزایش رتبه وب سایت من بکار برید چیست؟
  •  
  • چقدر پیش بینی می نمایید این کار بطول بینجامد؟
  •  
  • یک شرکت در این زمینه باید تواند دوره های آموزش سئو سایت را هم برگزار کند.
  •  

    مهم‌ترین نکاتی که باید در مشاوره سئو در نظر بگیرید

     

    انتخاب شرکت سئو بین این همه شرکت که خود را متخصص این حوزه می‌دانند، واقعاً سخت است. هر کدام برای خود برنامه ویژه‌ای دارند و توضیحاتشان هم خاص است. واقعاً کدام یک راست می‌گوید و از همه مهم‌تر اینکه کدامشان حرفه‌ای هستند؟ به هر حال در قدم اول و قبل از ورود به سئو سایت باید یک شرکت معتبر را پیدا کنید. در واقع پیدا کردن چنین شرکتی اصلاً سخت نیست، اگر نکات زیر را در نظر بگیرید.

    آیا مشتریان قوی دارد؟
  •  

    الآن شما در سایت بیشتر شرکت‌ها نگاه کنید، همه در فهرست مشتریانشان نام بانک‌ها و کلی مؤسسات ریز و درشت را آورده‌اند؛ اما بین آن‌ها شرکت‌های کوچک‌تری هم وجود دارند. با آن شرکت‌ها تماس بگیرید و در خصوص کیفیت خدمات سئویی که دریافت کرده بودید، سؤال بپرسید. مطمئن باشید که پاسختان را می‌دهند. لازم نیست که وارد جزئیات شوید؛ همین که کاری باکیفیت تحویل داده و پاسخگو بوده­اند، می‌تواند اعتباری کاری شرکت را نشان دهد.

     

    البته روش‌های تحقیق دیگری هم وجود دارد. در چند کلمه کلیدی در گوگل جست‌وجو کنید و ببینید که آیا لینک آن سایت شرکت در صفحه نتایج نمایش داده می‌شود یا خیر؛ برای مثال، اگر همین الآن کلمه سئو را در گوگل سرچ کنید، لینک آن در رتبه اول نمایش داده خواهد شد که این خود نشان‌دهنده کیفیت کار آن خواهد بود.

  • مشخصات یک شخص یا شرکت مشاور حرفه ای سئو

    حداقل، یک مشاور حرفه ای سئو یا شرکت مشاور باید تجربه و تخصص زیادی در زمینه های زیر داشته باشد.

    سئوی داخلی

    به کلیه مواردی که در درون وب سایت انجام می شود سئو داخلی سایت می گویند.

    اکثر مردم تمایل دارند سئو را یک استراتژی خارج از سایت بدانند، که معمولاً به معنی ایجاد پیوند و سیگنال های اجتماعی است، اما قبل از اینکه هر یک از تکنیک های دیگر موثر واقع شود، کارهای زیادی باید داخل سایت شما انجام شود.

    اساساً برای موفقیت در امر سئو در ابتدای امر مهم نیست که چه کاری خارج از سایت انجام می شود.

    وب سایت شما باید برای موتورهای جستجو مناسب باشد و مشاور سئو شما باید بتواند در مورد مواردی که باید در سایت خود انجام دهید شما را راهنمایی کند تا افزایش رتبه داشته باشید.

    در اینجا برخی از عوامل داخلی که شرکت یا شخص مشاور شما باید بتواند در آن ها به شما کمک کند آورده شده است:

    (توجه: متخصص بهینه سازی موتور جستجوی شما باید تمام جزئیات را در اختیار شما قرار دهد – و مطمئن شوید که آنها این کار را انجام می دهند یا انجام نمی دهند. و سپس آنها را استخدام کنید!)

    *برچسب عنوان – بهینه سازی تگ عنوان یا متای عنوان بسیار سخت تر از آن است که فکر می کنید. و یک تگ عنوان زمانیکه به درستی بهینه سازی شده باشد می تواند برای سئو معجزه کند.

  •  

    شرکت وب داران تدریس سئو سایت را برای علاقه مندان انجام می دهد.

    *برچسب های توضیحات – تقریباً چیزی که در مورد این تگ می توان عنوان کرد این است که برای بهینه سازی موتورهای جستجو در سایت بسیار مهم است .

    اما “ایجاد کردن” آسان نیست مگر اینکه در آن حرفه ای باشید.

    *متا برچسب ها – علاوه بر عنوان و توضیحات، بسیاری از متا تگ های دیگر نیز وجود دارند که بسته به وب سایت و موقعیت خاص شما ممکن است مهم باشند یا نباشند. مربی SEO که استخدام می کنید باید بتواند در این زمینه به شما مشاوره دهد.

    *محتوای با کیفیت – مهمترین بخش هر وب سایت است که برای دستیابی به رتبه بالا در موتورهای جستجو بسیار مهم است.

    اما آیا شما واقعا دارای صفحاتی در وب سایتتان هستید که از دیدگاه گوگل، بینگ، یاهو و سایر موتورهای جستجو با محتوای واقعاً با کیفیت نوشته شده اند؟ احتمالاً شما چنین فکر می کنید اما ممکن است شگفت زده شوید که کاملا در اشتباه بوده اید!

  •  
  •