در دنیای امروز با گسترش اینترنت تمامی مردم در سراسر دنیا برای گسترش و توسعه مشاغل خود به فضای اینترنت و دنیای مجازی روی اوردند. سایت های مختلفی در زمینه های مختلف کاری طراحی شده اند که بستری مناسب برای توسعه مشاغل و کسب و کارهاست. در ادامه به نکاتی در مورد طراحی سایت اشاره کرده ایم.

  1. از چهره‌ها به عنوان نشانه استفاده کنید

 تصاویر افراد فرصتی ویژه برای توجه بازدیدکنندگان به شما می‌دهد. یک محقق به نام جیمز نسیم طرح‌هایی را به 106 نفر نشان داد و پس از آن به قدرت چهره‌ها در موقعیت‌های مناسب پی برد. چهره‌ها قدرت این را دارند که توجه بازدیدکنندگان را به سمت سایر عناصر سوق دهند.

یک مطالعه مشهور با استفاده از چهره کودک صورت گرفته است، وقتی کودک به دوربین نگاه می‌کند بازدیدکنندگان به کودک نگاه می‌کنند. وقتی کودک به عنوان یا تیتر نگاه انداخته باشد بازدیدکنندگان به تیتر نگاه می‌کنند.

  1. از فلش‌ها به عنوان نشانه‌های بصری استفاده کنید

چهره‌ها می‌توانند توجه بازدیدکنندگان را جلب کنند، اما تنها راه کنترل و هدایت چشم بازدیدکننده نیستند. حتی ممکن است فلش‌های کوچک کشیده شده با دست موثرتر از آن باشد. در این مطالعه نشان داده شده است که حتی یک پیکان ساده در جذب CXL چشم بازدیدکنندگان یک عنصر قدرتمند در صفحه است.

اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان شما به چیزی نگاه کنند، با فلش به آن اشاره کنید.

  1. برای فراخوانی مخاطب به اقدام از رنگ‌ استفاده کنید

رنگ‌ها دارای مفاهیم احساسی و عاطفی هستند(مثلا قرمز فوری، آی آرام و غیره) و بخشی از استانداردهای یک برند می‌باشند. رنگ‌ها همچنین فرصتی هستند که بازدید کنندگان را به سوی اقدام و خرید سوق دهند.

یک مطالعه درمورد رنگ دکمه‌های فراخوانی به اقدام نشان داده است که قدرت رنگ و کنتراست درخشندگی جلب توجه را زیاد می‌کند.

  1. پیمایش‌ها و پیوندها (لینک‌ها)

در اینجا توصیه‌هایی برای لینک‌ها و پیمایش سایت از جمله منوها، دکمه‌ها و لینک‌هایی که باعث می‌شود بازدیدکنندگان شما نسبت به آن جلب شوند آورده‌ایم:

  1. توصیفی بودن

پیمایش‌ها همیشه از نظر بصری برجسته هستند بنابراین فرصتی برای برقراری ارتباط می‌باشند. بازدیدکنندگان به طور معمول بازدید خود را با اسکن در بالای هدر شروع می‌کنند. هر چیزی که در قسمت هدر باشد از جمله منوهای شما به احتمال زیاد دیده خواهد شد.

  1. قسمت هوم یا خانه را در سمت چپ قرار دهید و زیاد نگران بقیه ترتیبات قرار گرفتن منو نباشید

اگر لینک خانه یا هوم دارید آن را در سمت چپ قرار دهید. چراکه رایج‌ترین مکان برای قرار دادن آن است، بنابراین بازدیدکنندگان انتظار دارند که خانه را در هر وب‌سایتی در آنجا پیدا کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که ترتیب مهم نیست. دو مطالعه مختلف برای ردیابی چشم مخاطب وجود دارد که ارتباط کمتری بین ترتیب موارد فهرست و موفقیت در تعداد بازدیدکنندگان را نشان می‌دهد. بنابراین وقت خود را صرف نگرانی برای ترتیب قرار دادن موارد فهرست نکنید.

۷.از صفحات خدمات به پست‌های وبلاگ لینک دهید

اگر بازدیدکنندگان در یک صفحه از خدمات یک وب‌سایت قرار داشته باشند هدف آن‌ها خدمات آن وب‌سایت است. اگر برروی وبلاگ خود لینک‌هایی از از صفحات دیگر قرار دهید آن‌ها را به صفحات دیگر نیز سوق می‌دهد. پست‌های وبلاگ به طور طبیعی حواس‌پرتی، فرصت‌ها و نرخ تبدیل پایین‌تری دارند.

۸.مراقب باشید با هر وب‌سایت دیگری لینک ندهید

شما باید با مواردی مرتبط باشید و به آن‌ها لینک دهید که به بازدیدکننده در رسیدن به اهداف خود کمک می‌کند. در پست‌های وبلاگ لینک‌دهی معمولا به یک منبع یا پیوند خارجی است. این پست ممکن است به ده مقاله خارجی لینک داده شود.

اما در صفحات سرویس و در صفحه اصلی وب‌سایت باید لینک‌دهی به سایت‌های دیگر را با دقت انجام دهید. برای لینک‌دهی در صفحات اصلی این سوال‌ها را از خود بپرسید: آیا واقعا می‌خواهید بازدیدکنندگان روی آن کلیک کنند؟ آیا این لینک‌دهی شما را در رسیدن به اهدافتان کمک خواهد کرد؟

۹.از نمادهای رسانه‌های اجتماعی در عنوان وب‌سایت خود استفاده نکنید

نمادهای رنگارنگ رسانه‌های اجتماعی موجود در هدر برای اهداف شما خوب نیستند. اگر بازدیدکنندگان برروی هر یک از این دکمه‌های رنگارنگ کلیک کنند حواس آن‌ها از سایت پرت می‌شود و بعید است که به سایت بازگردند.

ادغام رسانه‌های اجتماعی به طور کلی کار اشتباهی است. اگر به یک شبکه اجتماعی لینک می‌دهید این کار را از طریق پاورقی خود انجام دهید. بازدیدکنندگان می‌توانند در صورت مشاهده این لینک‌ها از آن‌ها استفاده کنند اما شما با این کار به آن‌ها پیشنهاد نمی‌دهید که سایت را ترک کنند.

نوشتن

در این قسمت بیایید درمورد کلمات صحبت کنیم. قبل از این ما یک عنوان متمرکز بر کلید واژه را در صفحه اصلی به شما توصیه کردیم. در اینجا چند نکته دیگر درمورد نوشته‌های یک وب‌سایت شامل هدر، زیر عنوان و متن بدنه برای شما آورده‌ایم:

10.زیرنویس‌های معنی‌دار بنویسید

عناوین مبهم در همه وجود دارد. این عناوین غالبا بزرگ و بی‌فایده هستند اما مواردی کوچک و مفید را دنبال می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که موارد بزرگ برای بازدیدکنندگان معنی‌دار و مفید هستند. اگر روسای شما می‌خواهند چیزهایی مانند خدمات و محصولات در وب‌سایت بگویند باید از خود بپرسید که چه توصیفی برای آن می‌تواند بهتر باشد.

11.از پاراگراف‌های طولانی استفاده نکنید

پاراگراف طولانی با استانداردهای محتوای دیجیتال مطابقت ندارد. شکستن پاراگراف‌های طولانی فهم آن را آسان‌تر می‌کند. به عنوان یک قاعده کلی سعی کنید پاراگراف‌های طولانی‌تر از 3 یا 4 خط ننویسید.

اگر طول خط بسیار طولانی باشد خواندن آن برای مصرف‌کنندگان می‌تواند مشکل‌تر باشد.

12.از کلمات ساده استفاده کنید

هرچه خواندن متن آسان‌تر باشد وب‌سایت موفق‌تر خواهد بود. از کلمات متداولی که خوانندگان انتظار دارند استفاده کنید. استفاده از جلمات طولانی و کلمات فانتزی خوب نیست.

باید از یک زبان ساده استفاده کنید که همه بتوانند آن را درک کنند. تحقیقات نشان داده که سادگی در خوانایی می‌تواند در افزایش بازدیدکنندگان تاثیر داشته باشد.