سقف کاذب به عنوان یک پوشش برای سقف اصلی در نظر گرفته می شود. این پوشش نه تنها زیبایی سقف را دو چندان می کند، بلکه با استفاده از آن می توان تاسیسات و سیم کشی ها را پوشش داد و دغدغه مخفی نگه داشتن آنها را رفع نمود. سقف کاذب نوعی سقف ثانویه برای ساختمان محسوب می شود که در پایین سقف اصلی نصب می شود و عیوب آن را برطرف می سازد.

این سقف به سقف اصلی و دیوارهای اطراف متصل می گردد و سازه اصلی بار آن را تحمل می کند. سقف کاذب برای عایق نمودن سقف در برابر صدا و حرارت، اجرای نورپردازی های دکوراتیو و پوشش سیم های تاسیسات کاربرد دارد و در اکثر خانه های امروزی می توان نمونه های مختلف آن را مشاهده کرد.

نکاتی در باره نصب سقف کاذب


1. تایل های سقف کاذب را 24 ساعت قبل از شروع عملیات نصب ، خارج از کارتن قرار دهید تا تحت تاثیر محیط ، با فضا هم دما شود . دمای مناسب 16 تا 21 درجه سانتی گراد است .
2. بهتر است محلی که می خواهید بر ان سقف کاذب نصب کنید ، مضرب دقیقی از 60 سانتی متر ( سقف کاذب 60*60 باشد ، در غیر این صورت باید از تایل های برش خورده استفاده نمایید .
3. ایزولاسیون صوتی پشم شیشه و اسپری فوم را در سقف کاذب مشبک نصب نکنید ، چرا که ممکن است وزن بیش از اندازه ای را بر تایل های سقف کاذب تحمیل کند و حتی سقف کاذب  فرو ریزد .
4. قبل از نصب دقت داشته باشید که دست هایتان تمیز باشد و لکه ای روی تایل های سقف کاذب ایجاد نشود .

 

آموزش نصب سقف کاذب


مرحله ی اول : در ابتدا لازم است نحوه ی چیدمان تایل های سقف مجازی را تعیین کنید . اگر سقف کاذب شما طرح خاصی داشته باشد باید نحوه چیدمان تایل ها را از قبل تعیین کنید . ارتفاع مشخصی را برای نصب سقف های کاذب در نظر بگیرید ، اگر نظری در این باره ندارید ، ما پیشنهاد می کنیم ارتفاع 10 -15 سانتی متر پایین تر از سقف اصلی را انتخاب نمایید .

مرحله ی دوم : پس از تعیین ارتفاع سقف کاذب و تعیین چیدمان تایل های آن ، باید به نصب نبشی ها ( L-channel ) دور تا دور محلی که قصد دارید در آن سقف کاذب نصب کنید ، بپردازید . در سقف کاذب مشبک ، نبشی ها وزن سقف کاذب را تحمل می کنند و به نوعی به عنوان سازه باربر عمل می کنند . برای این کار اول ارتفاعی که برای نصب سقف کاذب در نظر گرفته اید و بعد ارتفاع مناسب برای نصب نبشی ها را علامت بزنید . سپس محل اتصال نبشی بر دیوار متقاطع را علامت گذاری کنید ( حتما در مراحل نصب از تراز استفاده کنید تا نصب دقیقی داشته باشید ) . برای اتصال نبشی به دیوار ابزار های مختلفی دارد که استفاده از آن ها بستگی به جنس دیوار دارد ؛ اگر جنس دیوار گچی باشد از رول پلاک ، اگر دیوار بتنی باشد از میخ چاشنی و اگر دیوار از جنس کاشی سرامیک باشد ، از میخ پرچ استفاده می کنیم .

 

 

عوامل موثر بر قیمت سقف کاذب

همانطور که گفته شد نصب سقف کاذب یا اجرای سقف کاذب علاوه براینکه پوششی برای سقف اصلی ساختمان بوده، به دلیل طرح ها و جنس های مختلفی که دارد برای طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مناسب می باشد. اگر اکنون تصمیم به نصب هریک از سقف کاذب گچی، سقف کاذب چوبی، سقف کاذب ترکیبی، سقف کاذب پی وی سی ساده و ... را دارید، بهتر است از هزینه سقف کاذب و عواملی که بر خرید سقف کاذب موثر هستند آشنا شوید.

  • قیمت نصب سقف کاذب چقدر است؟

  • هزینه نصب سقف کاذب چوبی با سقف کاذب کناف چقدر تفاوت دارد؟

  • چه عواملی بر روی قیمت نصب سقف کاذب تاثیر می گذارد؟

تمام سوالات بالا مواردی هستند که برای بسیاری از افراد به ویژه کسانیکه قصد تغییر در دکوراسیون داخلی محیط مورد نظر خود را دارند پیش خواهد آمد. در مورد اول باید بگوییم که تمام هزینه ساخت و نصب سقف کاذب را متخصص بر اساس طراحی، ساخت و نصب سقف کاذب پیشنهاد می دهد و قیمت ها بر اساس تعرفه اتحادیه تعیین شده است.

هزینه و قیمت سقف کاذب بسته به نوع سقف، طراحی مورد نظر شما، حجم طراحی، مکانی که می خواهید برای آن نصب سقف کاذب انجام دهید (سقف کاذب سرویس بهداشتی و یا سقف کاذب پذیرایی) متفاوت می باشد.